"Perfecte christenen"

Als je naar de kerk gaat dan heb je (ondanks dat er altijd gezegd word dat je geen vooroordelen moet hebben) een mening over de dingen, sommige dingen mogen wel veranderen en sommige dingen kun je beter houden zoals het is. Je groeit op en krijgt een eigen mening of je groeit op en neemt de mening en gedachtes van je ouders over of andere mensen. Het maakt niet uit wie je bent, je hebt een mening, vooroordelen en bepaalde gedachtes bij bepaalde dingen.

 

Iedereen is op zijn of haar manier christen, maar is dat dan per se erg? God heeft ons allemaal geschapen we zijn dus allemaal Zijn kinderen. Elk kind binnen een gezin is meestal wel verschillend. De één vind dit en de andere vind dat. Die ruimte zou er ook moeten zijn voor kinderen binnen een gezin zodat ze zich op hun eigen manier gaan ontwikkelen en ontdekken wat bij hen past etc.

 

Als kerkgangers hebben we dus ook allemaal onze eigen manier van denken ontwikkeld, net zoals een kind dat opgroeit. De één leest de Bijbel en ontdekt dat hij vergeven is door genade en de ander haalt er weer uit dat Jezus dezelfde pijn als hem geleden heeft. Iedereen leest de Bijbel anders en interpreteert het weer anders. Andere mensen lezen de Bijbel misschien niet eens en nemen de dingen in zich op die ze horen over God in de kerk en vormen zo ook weer een mening.

 

Meningen, gedachtes en vooroordelen. Weet je wat er in dit rijtje ontbreekt? God, God ontbreekt in dit rijtje. Als wij echt christenen zijn dan leven we zoals Christus. In het woord christenen zit namelijk het woord Christus. Als je de volgende keer in een situatie zit waarbij je een mening hebt, een vooroordeel of een gedachte denk dan eens aan Jezus.

 

Als we op Hem gericht blijven dan maakt het allemaal niets meer uit en vervallen de kerkmuren even, want Jezus is liefde. Als je naar Jezus kijkt dan zie je veel dingen, die binnen alle stromingen en gedachtes terug kunnen komen.

Jezus is liefde, Jezus vergeeft de mensen, Hij kijkt om naar zieke en gewonde mensen van buiten en binnen. Hij ziet jou en mij en wil je liefdevol omhelzen en je wijze lessen van de Vader leren. Maar naast deze mooie dingen wil hij je ook genezen en de hand op leggen hij wil zich samen met jou tot de Vader richten zodat je kunt leren bidden. Hij gaf ons niet voor niets het Onze Vader zodat wij handvaten hebben om te bidden.

 

God weet dat wij geen perfecte christenen zijn en dat we uit onszelf niet de dingen kunnen doen die we misschien wel zouden willen. Daarom gaf God ons Zijn Heilige Geest en Zijn Zoon voor onze zonden. Jij hoeft niet perfect te zijn want God wil jou aanvullen. Denk maar eens aan een ingewikkelde puzzel die je maar niet af krijgt omdat dat ene kleine stukje nog ontbreekt. God wil de laatste stukjes erin leggen zodat jij helemaal compleet bent, een volmaakte Schepping. En die volmaakte Schepping wil hij voltooien als Jezus terugkomt. Wat zal dat bijzonder zijn, amen.

 

Mocht je vragen hebben of willen weten wat de Heilige Geest is, dan zijn er genoeg boeken, filmpjes etc. die daarover vertellen. Wees je wel bewust dat niet alle bronnen betrouwbaar zijn en je de Bijbel hierin als leidraad kunt gebruiken.

Ook kwam ik een filmpje tegen van Beam, wellicht interessant, ik voeg hem hieronder bij.

 

Gebed:

Vader, dank U wel Heer dat wij niet perfect zijn, dank U wel dat U van ons houd en ons wilt aanvullen. Wij vullen zo vaak zelf in hoe we als christenen moeten leven Heer en hoe de kerk eruit moet zien. Heer, de kerk draait niet om ons, het draait om U. Wilt U de hoofdrol spelen in mijn  leven? en wilt U de hoofdrol spelen in mijn kerk? Dit bid ik in Jezus naam, amen.

 

Fijne dag vandaag!

 

Liefs, 

Wendy

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.