Vrij van angst

's avonds laat zwier ik met mijn mop door de welkomsthal van een kantoorpand. Elke week maak ik namelijk een pand schoon voor 2,5 uur. Eerst begin ik met een sopje pakken, de wc's dan alles bureaus afnemen met een doekje en uiteraard stofzuigen en dweilen op de plekken waar dat moet. 

 

'S avonds schoonmaken is iets wat ik spannend vond en wat ik eigenlijk liever niet doe. Waarom ik het toch doe? tja kwestie van een drukke planning in het weekend. Maar goed wat gebeurd er in mijn hoofd als ik schoonmaak? het begint met nadenken aan het begin over de saaie schoonmaak rituelen en later over alles wat me bang kan maken.

 

Hoorde ik daar iets? Hoorde ik iemand fluiten? wat was dat? was dat een schaduw? Huh wat is dat geluidje, dat hoor ik normaal nooit.

Ik gebied je dus: wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij. Jozua 1:9

Je leest en hoort in de bijbel dat je niet bang hoef te zijn want God is bij je, waarom ben ik dan toch bang als het avond is en ik in een kantoorpand werk? Ik werd er zo gek van dat ik bij de kerk heb aangegeven dat ik iets had waarvoor ik gesprekken wilde en we kwamen uit op gebedspastoraat. Tijdens dit gebedspastoraat ging het over de wapenrusting van God. Gebedspastoraat is eigenlijk dat je samen met mensen uit de kerk gaat praten over de dingen waar je mee zit of waar je onrustig over bent. Nadat je die dingen verteld heb ga je het samen bij God brengen door te bidden. De mensen uit de kerk kunnen dan vragen of God hen iets wil tonen of bidden voor genezing, rust etc. Maar ook gewoon samen het even echt bij God brengen.

 

De wapenrusting bestaat uit:

  • Harnas (van gerechtigheid)
    • een nieuw leven met God, je doet ertoe.
  • Sandalen (van vrede)
    • Je mag je inzetten voor de evangelie van de vrede en goed nieuws brengen.
  • Riem (van waarheid)
    • geloof niet in leugens, Jezus is de waarheid
  • Schild (van geloof)
    • De duivel stuurt brandende pijlen op je af en Jezus beschermt je hier tegen.
  • Helm (van redding)
    • Je bent geen slaaf meer maar je bent vrij door Jezus
  • Zwaard (van de woorden van God)
    • Zwaard van de Geest, Gods woorden gebruiken om tegen de duivel in te gaan.
  • Wapen (van gebed)
    • praten en luisteren naar God is onmisbaar in deze strijd.

In al deze dingen dacht ik aan het begin van: maar ik doe dit toch allemaal al? Ik bleef er over nadenken en tekende mijn beeld bij de wapenrusting van God. Onbewust keek het meisje een beetje twijfelend en toen besefte ik me dat ik net als haar ben. Ik twijfelde of de wapenrusting van God wel werkte... Het ene moment vol geloof en het andere moment vol van twijfel. 

 

Hoe zit het met jouw wapenrusting? mis je een harnas, een schild, een wapen? het is belangrijk elkaar op te bouwen ook als het allemaal even lastig is. Dankzij de gebedspastoraat (zo noemen ze dat, om even ingewikkeld te doen) heb ik wel het idee dat ik echt ergens mee bezig ben en dat God misschien wel daardoor wil gaan werken. Ben ik dan vrij van angst? Nee. Vind God dat erg? weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat ik het bij Hem neer mag leggen en dat Hij er iets mee kan gaan doen. Het is lastig om dingen bij God neer te leggen, Maar aangezien Hij God is zal Hij het al wel weten;)

 

Nog even een mooie tekst over angst voordat je gaat slapen, het bemoedigt mij wel vaak! Ik heb het op mijn kamer hangen zodat ik ermee in slaap kan vallen.

 

Liefs,

 

Wendy

Spreuken 3:24. Als je in bed ligt, hoef je nergens bang voor te zijn. Je zal rustig kunnen slapen.25 Je hoeft niet bang te zijn voor plotselinge rampen. Die overkomen alleen de mensen die zich niets van God aantrekken.26 Maar jij mag op de Heer vertrouwen. Hij zal je beschermen, zodat niemand je kwaad zal kunnen doen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.