Ben ik goed genoeg?

Na de dienst op zondagochtend werd ik geïnspireerd om iets te schilderen, ik ben soms meer een mens dat in beelden denkt (grappig dat ik dat typ in deze blog waar ik voornamelijk schrijf). Ik schilderde wat ik gehoord had in de dienst. Ik had tijdens de dienst een korte schets gemaakt en die uitgewerkt.

 

Ik schilderde 2 vrouwen, die stonden voor ons als mensen, met onze menselijke gedachtes en verlangens. De ene kant was de vernieuwende kerkelijke kant die vol overtuiging is dat dat, de beste manier is van geloven. Het stond een beetje voor opwekking, new wine en veel evangelische kerken, om jullie een beetje een beeld te geven. De andere kant is juist de traditionele kant die ook volop overtuigd is van hun standpunten. Ze kijken naar elkaar, niet echt vrolijk en overtuigd van hun manier van geloven. Tussendoor stroomde water, een rivier vol van de glorie van God. Het betekende dat je moet leren zwemmen om uit de tradities, het goede te halen tot glorie van God. En uit de vernieuwing van de kerk kun je ook de mooie dingen halen tot glorie van God. En niet vanuit de menselijke kant het verhaal bekijken. 

 

Ik had dit dus gemaakt en vond het best mooi dus stuurde het naar mijn vriend toe. Hij vond het mooi en zei dat ik het op de facebook pagina van de kerk moest zetten. Ik slikte en keek van mijn "kunstwerk" naar mijn mobiel. Moet ik dit delen? Ben ik dan wel getalenteerd genoeg om dit te delen? Wat zullen mensen denken?

 

Ik keek nog een keer of hij het echt getypt had. Ik slikte en besefte me opeens dat het niet om mij ging, het ging om God en zijn glorie groot maken. Is het dan zo erg om een tekening te delen met de gemeente? Mag ik blij zijn met een interesse (schilderen) die ik heb gekregen van God? en dat aan alle anderen laten zien?

 

Herken je deze gedachtes? herken je de twijfel of je "op mag scheppen" over jezelf? het voelt als opscheppen over jezelf terwijl je eigenlijk ergens wel gewoon dankbaar mag zijn voor het talent dat God je heeft gegeven! en dat mag je eigenlijk best delen met anderen! anders had God het je net zo goed niet kunnen geven.

 

Voor mezelf en voor jullie wil ik het volgende bidden:

Heer onze Heer, hoe machtig is Uw naam op heel de aarde? dank U wel voor Uw schepping met al zijn pracht en praal, dank U wel dat U van ons houd. Heer we willen bij U komen om onze twijfels en talenten bij U neer te leggen. U geeft ons talenten, wilt U ons de kracht geven om hier ook echt mee aan de gang te gaan en niet bang te zijn om het te gebruiken. Heer dit bid ik U in Jezus naam, amen.

 

liefs, Wendy

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.