Volgers

Ik rijd de snelweg af van Barneveld naar Nijkerk en volg de auto's op de weg. Af en toe tuur ik naar buiten om te zien waar de auto's allemaal heen gaan. Bij de rotonde gaat die blauwe auto links en die groene naar rechts, maar ik rijd rechtdoor. Achter mij vormt zich een rij met auto's die beetje bij beetje langer word. Rijd ik te traag? vraag ik me af, ik check mijn snelheidsmeter maar schud opgelucht mijn hoofd. De weg waar ik rijd is een 60 weg en ik reed precies 60. Terwijl ik dezelfde snelheid aanhoud rijd ik verder, een ongemakkelijk gevoel kruipt naar boven, maar goed ik geef het "goede voorbeeld" aan de auto's achter mij. Toch lijkt het alsof de mensen ongeduldig worden en harder willen rijden. Onbewust ben ik ook harder gaan rijden merk ik verschrikt op als ik de snelheidsmeter zie. Oeps, even wat gas los. Aan het einde van mijn rit haken er veel auto's af, het is alsof ze zeggen "de groeten". 

 

Tijdens het maken van deze rit moest ik denken aan Jezus. Jezus was namelijk een voorbeeld voor ons mensen op aarde. De mensen volgde Jezus net zoals de auto's mij volgde op de weg (alleen Jezus heeft een stuk meer volgelingen). Als Jezus iets fout zou hebben gedaan dan zou die hele groep volgelingen dat merken, net zoals ik in de auto. Maar Jezus deed helemaal niets fout, Hij deed precies wat Zijn Vader in de hemel wilde. Veel mensen bewonderde Hem hierom maar er waren ook mensen die er juist knorrig om konden worden en extra gas gaven zodat ze met een boog om Hem heen konden lopen. Net als de auto's die het irritant vinden dat je de juiste snelheid rijd, die geven extra gas om snel van je af te zijn.

Gevaarlijk dus om het goede te doen? Mensen vinden je misschien irritant, langzaam of altijd diegene die zich wél "netjes" aan de regels houd. Dan mag je weten dat Jezus hetzelfde overkwam. Jezus koos ervoor om het goede te doen en veel mensen vonden dit verdacht en geloofde Hem niet. Maar Jezus wist dat Zijn Vader in de hemel voor Hem zorgde en dat mag jij (+ik) ook weten.

 

liefs,

Wendy

 

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.