Talenten

Iedereen heeft talenten, de een net wat groter dan de ander. Ik geloof dat iedereen een talent gekregen heeft van God! Weet je al wat jouw talent is?

 

Zelf heb ik hier ook nog veel moeite mee om dit te ontdekken, maar ik mag erachter komen wat God's plan is voor mijn leven en welke talenten ik mag inzetten voor God's koninkrijk. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn, te schilderen, foto's te maken, te schrijven etc. Een heleboel dus, maar wat is nou echt mijn talent en wat is God's plan voor mij hierin?

 

Een aantal weken terug toen had ik een barbecue van streef en kwam een jongen naar me toe, hij zei dat ik God mocht vragen wat zijn plan met mijn leven was en dat ik over het algemeen meer vragen mag stellen aan God. Dus, dat deed ik en er kwam een vaag beeld op. Ik zag een meisje rennen door het water met een bloemenkrans op haar hoofd en bloemenpolsbandjes om haar handen, heel duidelijk dus. Nu zit ik er wel echt over na aan het denken wat het betekent maar ik denk ook dat als God het mij bekend maak, ik dan op Zijn moment mag gaan zien wat het precies betekent.

 

De laatste tijd ben ik me ook aan het afvragen of God mij wel waardevol genoeg vind, als ik de bijbel lees is dat een dikke ja. Maar toch voelt het niet altijd zo, voor mij helpt het dan om een blog te schrijven en hierin te kijken naar wat God zegt en dit te ordenen in stukje tekst en dit ook hier te delen om eventueel anderen ook te kunnen helpen.

 

 

Vanmorgen was er een preek waarin heel duidelijk naar boven kwam en dat je boven alles God moet zetten. Dit kwam nog duidelijker naar voren in de woorden die Johannes uitsprak in dit stukje:

De joden hadden vanuit Jeruzalem priesters en Levieten naar hem toe gestuurd om hem te vragen: "Wie bent u?" Hij gaf zonder aarzelen antwoord en verklaarde: "Ik ben niet de Messias." Toe vroegen ze: "Wie bent u dan? Bent u dan Elia?" Hij zei: "Nee die ben ik ook niet." "Bent u de profeet?" "Nee", antwoorde hij, "Maar wie bent u dan?" vroegen ze hem. "wij moeten antwoord kunnen geven voor degenen die ons gestuurd hebben- wie zegt u zelf dat u bent?" Hij zei "Ik ben de stem die roept in de woestijn: 'Maak recht de weg van de Heer," zoals de profeet Jesaja gezegd heeft. De afgevaardigden die uit de kring van de farizeeën kwamen, "u dan, als u niet de Messias bent, waarom doopt u dan als u niet de Messias bent of de profeet Elia of de profeet?" "Ik doop met water" antwoorde Johannes "Maar in uw midden is iemand die u niet kent, Hij die na mij komt- ik ben het niet eens waard om de riemen van zijn sandalen los te maken."

Hierin kwam voor mij heel erg naar voren dat God, God is en ik maar een mens ben. God is zo groot en ik ben zo klein!  Als God zo groot is waarom zou ik dan bijvoorbeeld mezelf groter maken dan ik ben, wat we misschien wel snel doen. 
Zelf merk ik dat ook door deze tekst bij mij het verlangen komt om God groot te maken en ik zelf nederig en klein wil worden, alleen weet ik soms niet precies hoe of voel ik het niet helemaal.

 

Ik ga wat onderzoekjes doen en wie weet zien jullie in een volgende blog hier meer "antwoorden" op terug.

Liefs,

 

Wendy

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.