Je bent geliefd

Hoe vaak zegt iemand tegen je dat je geliefd bent? gewild? En honderd procent de moeite waard? Om eerlijk te zijn, ik hoor het niet vaak en zelf zeg ik het ook niet vaak tegen anderen. Maar als iemand het dan doet dan word ik geraakt en doet het iets met me.

 

Vorige week ben ik gedoopt en zei God tegen mij door de doop dat Hij van me hield, zoiets is onbeschrijfelijk. Ondanks dat het gezegd word of dat je leest dat God het tegen je zegt, kan het zijn dat je het niet altijd voelt of het zo ervaart.

 

Na mijn doop had ik een mailtje gestuurd naar mijn basisschool om hen te bedanken dat ze me over de basis van het geloof verteld hebben. Op deze mail heb ik antwoord gekregen van verschillende juffen, er schreef een juf (die ik ooit heb gehad) zulke lieve woorden dat er tranen in me opwelde. Het voelde wel alsof God het tegen me zei in plaats van die juf van de basisschool. Nog steeds als ik het nu terug lees krijg ik tranen. Ze vertelde me, hoe ze me kende als een lief, rustige en zorgzaam iemand en ik realiseerde me dat ik dat misschien nog steeds wel ben. Ze schreef nog meer in de mail, maar dit bleef me het best bij.  En nadat ik dus deze mail en God's liefde hierin zag vond ik dit mooi en heb ook het gevoel dat die woorden van God kwamen.

 

Zelf vind ik het erg moeilijk om complimentjes te ontvangen, wil graag dingen beter doen dan ik kan op dat moment. Op dat soort momenten mag ik, denk ik, ervaren dat ik helemaal niet perfect hoef te zijn en dat God me misschien ook wel omschrijft als een lief, rustig en zorgzaam iemand. Met de doop heeft Hij het immers al gezegd dat Hij van me houd.

 

Hoe kan ik er zeker van zijn dat God me lief heeft?
Als christen ben ik ervan overtuigd dat God zijn Zoon (Jezus) naar de wereld heeft laten komen. Hij heeft zijn Zoon niet voor niets laten komen, maar met een reden! Want als je even terug blikt naar Genesis dat zie je iets staan over Adam en Eva. Eva die zondigt door van de verboden vrucht te eten waardoor de wereld in principe vervloekt is. Doordat de wereld vervloekt is (om het zo maar even te zeggen) Kunnen de mensen niet meer bij God komen. God baalt hiervan en wil het goed maken voor de mensen zodat Zijn kinderen tot Hem kunnen naderen. God stuurt zijn Zoon die voor ons aan het kruis gaat. Doordat Jezus aan het kruis gaat zijn wij vrij van zonden als we tot God komen. Doordat 1 iemand dus de zonde in de wereld heeft gelaten stuurt God ook iemand die ervoor zorgt dat we vrij zijn van zonde. Waarom God van mij en daarom ook van jullie houd? God gaf zijn zoon aan de wereld omdat Hij graag wilde dat we weer tot Hem zouden kunnen naderen en als we naderen tot God dan denk ik persoonlijk dat Hij verheugd is. Dat Hij blij is dat we tot Hem komen want dat was zijn plan met ons leven. Ik zie het zelf als dat God een Vader is die om al zijn kinderen geeft en erg blij is als bijvoorbeeld een verloren katje dat weggelopen is weer terugkomt en veilig in zijn armen weet te vinden.

 

Als iemand een complimentje maakt of iets liefs tegen je zeg mag je dit dus ook in dankbaarheid ontvangen! God heeft jou gemaakt met al je eigenschappen, kwaliteiten en houd ook van jou. Natuurlijk maak je fouten, als je geen fouten maak zou je geen mens zijn maar een robot bijvoorbeeld, iedereen maakt fouten en daar mogen we van leren. Doordat we ons bewust zijn van de dingen die we fout doen kunnen we onze zonde aan God vertellen en ons bekeren hiervan. Het goede wat je doet mag dan ook best wel een feest zijn en daar mag je God voor danken. Meestal als iemand een complimentje geeft dan weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren, vooral als iemand zegt dat ik er mooi uit zie ofzo. Wat ik zelf wel mooi vind om te zeggen op dat soort moment is "God made me this way".

 

Liefs,

 

 

Wendy

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.