Kiezen voor Jezus

Hallo allemaal!

Gisteren mocht ik kiezen voor Jezus door de doop! Ik zal hierbij de tekst zetten die ik had als getuigenis en voor de mensen die het leuk vinden het filmpje van mijn doop:) geniet ervan.

 

Waarom laat ik me dopen?

Ik laat me dopen omdat ik door God en de bijbel ervan overtuigd ben dat God me roept om te laten dopen. In de bijbel staat meestal dat als mensen tot het geloof komen en hun zonden belijden dat ze dan gedoopt worden, in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige geest. Dit is iets wat ik ook wil doen. Door de doop mag ik laten zien dat God voor mij gekozen heeft, en ik terug mag zeggen naar Hem toe dat ik voor Jezus kies en mijn leven wil geven.

 

Wat is er gebeurd waarom ik me wil laten dopen?
Ik denk dat er niet specifiek één ding gebeurd is maar dat God mijn hele leven al aan het werk is zo heb ik bijvoorbeeld:

  • Als kind op een christelijke basisschool gezeten waar het geloof me erg aantrok
  • Ook mijn middelbare school was christelijk waardoor ik er van alles over meekreeg. Toen ik van de middelbare school af ging merkte dat ik iets miste en begon mijn zoektocht naar God, in eerste instantie de kerk maar achteraf zie ik in dat het God was wat ik zocht. Wat ik vooral denk dat ik miste op mijn middelbare school is dat mensen over het geloof praatte, de muziek die we soms luisterde en de dagopening, zonder dat ik het wist was het normaal geworden dat je er ongeveer met iedereen op school wel over het geloof kon praten etc.
  • Ook ben ik naar een weekend geweest van streef waar het geloof meer voor me begon te leven, én waar de bijbel lezen en zingen veranderd werd waardoor de kerkdiensten ook meer begonnen te leven. Bij streef werd ik een beetje overweldigd dat iedereen echt voor elkaar ging bidden en dat je gewoon zag dat ze echt volop met God bezig waren en dat mensen erg geraakt werden door God en daar volop in vertrouwen over konden doorpraten.

Wat voor mij maakt dat het geloof meer begon te leven is iets dat je een beetje kunt vergelijken met een film waar je naar kijkt, je vind het een leuke film en kijkt er graag naar maar nu beland je opeens in die film en alles wat je dan zag op tv, kun je opeens aanraken. Dit heeft voor mij een grote verandering gebracht in mijn geloofsleven.

Ik zie uit naar een relatie met Jezus en God, ik hoop hierin ook steeds meer te gaan groeien.

 

Jezus is voor mij God's Zoon die naar de wereld is gekomen om ons van de zonde te bevrijden van de zonde, zonder Hem zaten we nog volop in de zonde, maar dankzij Jezus mogen we weten dat er verlossing is. Ook is Jezus een voorbeeld voor mij, hoe Jezus in de bijbel allemaal wonderen verrichtte en zich bekommerde om de mensen waar eigenlijk niemand naar omkeek, dan denk ik dat we daar echt een voorbeeld aan kunnen nemen! Het voelt soms alsof Jezus heel dichtbij is maar Hij kan ook erg ver weg voelen terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik denk dat God door Jezus veel van zichzelf heeft laten zien als een voorbeeld voor ons.

 

Dit was het einde van mijn getuigenis. Natuurlijk had ik het langer kunnen maken maar ik vond het alleen al erg spannend om voor de camera's te staan. Wat ik er nog bij zou hadden willen doen is vertellen over een droom die ik afgelopen tijd had. In de droom zei ik tegen God "Ik leg mijn leven in Uw handen" toen ging ik kopje onder en daarna werd ik wakker. Het was een bijzondere droom wat er ook voor zorgde dat ik overtuigd was dat ik me moest laten dopen en dat dat ook echt God's plan voor mij was.

 

Hieronder komt nog mijn kerkdienst en mijn doop te staan.

 

Groetjes,

Wendy

 

 


Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.