Het gevoel

Soms heb je het gevoel verbonden te zijn met God, voel je je één met God en kun je zoveel mooie dingen zien dat je amper begrijpt dat anderen dat misschien niet hebben.
Maar ook heb je van die momenten dat even dingen tegen gaan zitten, dat je even geen zin hebt of juist gedemotiveerd word door de mensen om je heen.
Misschien herken je dit gevoel wel, misschien ook niet. 
Zelf heb ik op dit moment minder het gevoel verbonden te zijn met God, dat betekent niet dat mijn geloof opeens helemaal weg is maar maakt juist dat ik meer tijd met Hem wil besteden omdat ik het mis. Mensen om me heen zijn negatief over God en over de bijbel en dat maakt dat je zelfs ook weleens negatief gaat denken of dingen totaal niet begrijpt maar dan ga je weer kijken naar wat God allemaal gedaan heeft in je leven en in de schepping.

 

 

 

Als je plat op je rug gaat liggen en naar boven kijkt (wel aan te raden om niet te doen als het regent) zie je de wolken en zelf hou ik enorm van wolken. Als je zo naar de hemel kijkt en naar de wolken kun je verwonderd raken van wat God voor jou gemaakt heeft.
Hetzelfde als dat je het gras gaat bestuderen, hoe wonderlijk is dit gemaakt?! Als iemand die zo groot is dit allemaal kan maken waarom zou God dan niet de macht hebben over het weer? en waarom zou Hij dan niet over het water kunnen lopen? In de bijbel staat ook dit:

Bij de mensen is het onmogelijk, maar niet bij God; want alle dingen zijn mogelijk bij God.

Soms geloof ik op gevoel en soms doe ik het met mijn verstand, ik weet niet precies hoe dat bij jullie zit?  Maar de ene keer voel ik het helemaal en de andere keer ben ik meer van als je logisch nadenkt kan het niet anders dat God deze prachtige wereld heeft gemaakt en jou vereert om deel te nemen aan zijn schepsels. En als je daaraan denkt dan mag je ook zingen tot zijn eer.

Zingen kun je uitbundig doen maar ook rustig.
Ik zing meestal een beetje op m'n gevoel dat betekent dus niet dat ik erg goed kan zingen maar dat ik mijn emotie in het liedje leg omdat het liedje me ontroerd omdat het zo mooi is of juist om God ondanks dat er veel fout gaat in het leven ook veel mooie dingen doet:)

Net luisterde ik opwekking 765 dat heet: uw vrede vult dit huis en dat is echt een mooi nummer (echte aanrader) Die kwam me in me op daarom ging ik eventjes over muziek schrijven haha. Ik zal hem hieronder neerzetten dan kun je hem luisteren wanneer je maar wilt.

 

Voor de rest wens ik jullie allemaal een mooie dag toe en dat jullie veel van God mogen ervaren de rest van de week:)

 

groetjes,

 

Wendy Blankespoor

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.