Als een bloem uit de hemel valt

Hoi allemaal, ik ga hier een aantal blog stukjes schrijven die allemaal onder het kopje: Als een bloem uit de hemel valt komen te staan

Dit doe ik omdat ik een soort van serie verhalen ga schrijven die allemaal bij elkaar horen.
Verwacht niet dat ik elke week iets zal schrijven maar als ik even de rust ervoor pak dan kun je hier zeker een stukje terug vinden. Hopelijk inspireer ik je een beetje met mijn leven:)

 

Mijn leven gaat niet over rozen, ik bedoel iedereen heeft wel wat maar het zijn de kleine dingen die het doen. Mijn leven is complex en gebaseerd op de vele dingen die in mijn leven zijn gebeurd. Dat betekent niet dat het altijd even makkelijk is en was, dat zeker niet. Maar ik ben waar ik ben op dit moment en dat geeft me voldoende kracht om door te gaan met mijn leven te leven. Dit verhaal gaat niet over een gelovige die super makkelijk overal door heen komt maar juist over iemand die struggled met het geloof, wat ze er mee moet maar ondanks alles toch door wilt gaan.
Dit verhaal gaat over mij, Wendy en God

 

Vroeger leek alles zo gemakkelijk ik geloofde volop vanuit mezelf, ik geloofde als een kind. Terwijl ik klein was had ik een plank vol staan met CD’s, bijbels liedjesbundels en liturgie en als het dan zondag was pakte ik het erbij. Mijn ogen speurde de liedjes door totdat ik die ene leuke gevonden had. Op zondag was het een rustdag en besteedde je tijd met God, daar hoorde natuurlijk ook een Bijbelverhaal bij! Ik was niet altijd even gemotiveerd om mezelf uit de bijbel voor te lezen daarom was ik de cd’s erg dankbaar, daar stonden namelijk ook Bijbelverhalen op. Tijdens de Bijbelverhalen werd ik stil en ging ik erover nadenken, het waren mooie verhalen en ik werd er vrolijk van. Op dat moment wist ik niets van wat ik de laatste tijd allemaal ontdekt heb over het geloof.

 

Ik vond alles mooi en prachtig zelfs de psalmen die we op school moesten zingen, ze werden wel een beetje saai op een gegeven moment maar dat was niet erg. We hadden tussendoor ook allemaal nieuwere liedjes zoals het liedje “kijk eens, als je door de wereld wandelt.”  De ene juf kon mooi zingen en pakte de gitaar erbij, de andere meester had een verschrikkelijke stem en besloot om maar een melodietje op te zetten zodat zijn stem niet erg opviel. Allemaal mensen die samen mij en de rest van de leerlingen gemaakt hebben tot wie we zijn, unieke mensen.

 

Iedereen die je tegen komt in je leven zal iets aan je meegeven. Misschien negatieve ervaringen maar ook genoeg positieve ervaringen, je moet ze alleen willen zien. Ik ben nu achttien jaar maar mijn leven voelt al alsof ik erg veel heb mee gemaakt. Liefde, verdriet, verlies, angst, geluk en nog veel meer allemaal hebben we het meegemaakt en maakt het tot de persoon die je nu bent.

 

Je mag trots zijn op wie je bent, je bent namelijk een kind van God en dat is bijzonder. Het is altijd fijn wanneer iemand anders je dat verteld of als God je dat verteld door de mensen heen. Pas kreeg ik een kaart met daarop “Ik ben Gods geliefde kind.” En dat vond ik erg mooi:) en een boekje met je bent goud waard en daarin allemaal teksten. Het is mooi dat je ook die teksten je eigen kunt maken en je dan mag beseffen van “Hey, God houd van mij.”

 

Bij deze wil ik jullie meegeven dat God van jullie houd, Hij noemt je zelfs Zijn geliefde kind

groetjes,

Wendy

 

Romeinen 8:28

"Jij mijn geliefde kind, bent zo kostbaar in mijn ogen. Ik laat alles meewerken voor jouw bestwil."

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.