Let's talk

Pas had ik een gesprek met de dominee bij hem thuis, ik woon al mijn hele leven op dezelfde plek maar ik had hem nog nooit gezien. Ik heb letterlijk maar drie minuten hoeven lopen en ik was er al. Ongelofelijk hoe klein de wereld is maar tegelijkertijd ook erg groot. Het was mijn eerste gesprek ooit met een dominee omdat ik hiervoor nooit bij een kerk heb gezeten.
Persoonlijk vond ik het echt een mooi gesprek ik had vragen aan de dominee en hij had vragen terug. Ook vond ik het grappig dat toen we in gesprek waren hij er een tekst bij haalde die wel een beetje bij de naam van mijn blog hoorde namelijk psalm 23 (ik zet hem hieronder even neer)

English version

' He makes me lie down in green pastures. He leads me beside still waters. The Lord is my shepherd; I shall not want. He restores my soul. He leads me in paths of righteousness for his name's sake. Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me. You prepare a table before me in the presence of my enemies; you anoint my head with oil; my cup overflows. Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life, and I shall dwell in the house of the Lord forever.'

Psalms 23:1-6
https://my.bible.com/bible/59/PSA.23.1-6' He makes me lie down in green pastures.

He leads me beside still waters.

The Lord is my shepherd;

I shall not want. He restores my soul. He leads me in paths of righteousness for his name's sake.

Even though I walk through the valley of the shadow of death,

I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff,

they comfort me. You prepare a table before me in the presence of my enemies; you anoint my head with oil;

my cup overflows.

 

Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life, and I shall dwell in the house of the Lord forever.'

Nederlandse versie

'Een lied van David.

De Heer zorgt voor mij zoals een herder voor zijn schapen zorgt.

Ik kom niets tekort. Hij laat mij rusten in groene velden.

Hij laat mij drinken uit rustige stroompjes.

Hij geeft me kracht.

Hij helpt me om te leven zoals Hij het wil, omdat Hij dat heeft beloofd. Zelfs als ik door een diep, donker dal ga, een dal van moeilijkheden,  ben ik nergens bang voor, want U bent bij mij.

Met uw stok en uw herdersstaf beschermt U mij en stuurt U mij bij. Het troost mij dat U dat doet.

Mijn vijanden zien hoe goed U voor mij bent:

U zet een feestmaaltijd voor mij neer. U zalft mijn hoofd met zalf-olie

U schenkt mijn beker zó vol dat hij overloopt.

Uw goedheid en liefde zijn mijn leven lang bij mij.

Ik mag mijn hele leven dicht bij U zijn.'

 

 

 

 


Dat is de tekst die de dominee bij me vond passen, vond ik zelf ook wel een mooie tekst. Ook omdat het verbonden is met de naam van mijn blog "the lost sheep" kan God me door de donkere wege leiden, God zal me zien hoe verloren ik ook ben. Deze kerkdienst zag ik alles een beetje van het gesprek weer terug komen ook na het zingen van het lied genaamd mijn herder. Als je ergens mee zit of wat dan ook dan kun je wel bij God en een dominee terecht geloof ik! Mij heeft het zeker positieve energie opgeleverd dus als je twijfelt, probeer het eens een keer!

Groetjes,

Wendy

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.