Dankbaarheid naar God

Soms is het lastig om dankbaar te zijn naar God toe, alles zit dan even tegen, je zit misschien wel in een dipje maar toch mag je weten dat God van je houd en daar dankbaar voor mag zijn. Lastig. Hoe uit jij je dankbaarheid naar God toe? Vind je dit lastig of moeilijk?

 

Mijn ervaring is dat ik dit makkelijker vind dan echt biddend dingen vragen aan God. Als ik in zo'n periode zit dat alles even tegen zit is waarschijnlijk niet het eerste waar ik aan denk "dank U wel". Toch als je de bijbel doorleest mag je God loven en prijzen, juist als het heel slecht met je gaat. Ik weet het, klinkt apart. Hier een voorbeeldje van Paulus en Silas

 

'Maar omstreeks middernacht baden Paulus en Silas en zongen Gods lof, en de gevangenen luisterden naar hen. Doch plotseling kwam er een zware aardbeving, zodat de grondvesten der gevangenis schudden; en terstond gingen alle deuren open en de boeien van allen raakten los. '

Handelingen 16:25-26

 

Ze aanbaden God ondanks dat ze in de gevangenis zaten en niet alleen dat, de gevangene raakte geboeid en begonnen te luisteren. Als kers op de taart laat God ook nog een aardbeving plaats vinden en zorgt ervoor dat de deuren openspringen en boeien losraken. Wat zullen die gevangen raar op hebben staan kijken! Paulus en Silas zijn op dat punt wel echt een voorbeeld voor mij en voor ons.

 

Wat doe jij als je het moeilijk hebt? ga je dan ook lofliederen zingen naar God toe en hem danken? Als ik naar mezelf moet kijken dan moet ik bekennen dat ik ook weleens loop te mokken of het liefst verdrietig in een hoekje wil zitten de rest van de dag, op dat moment voelt dat heerlijk. Maar als je kijk wat je er precies mee opschiet om in een hoekje te gaan zitten.. Eigenlijk helemaal niets.

 

Misschien een uitdaging voor mij en misschien ook voor jullie om juist als alles tegen zit de dingen op te schrijven waar je dankbaar voor bent. Schrijf de dingen op die je van God hebt ontvangen en waar je Hem voor wilt prijzen. 

Vind je bidden naar God toe moeilijk? schrijf het op! desnoods zing je je gebed punten naar God toe in een lied. Probeer te zingen voor God als alles tegenzit dan zal je vanzelf zien of er iets verander of dat het hetzelfde blijft. Je hebt niets te verliezen, samen met God kun je alleen maar sterker eruit komen.

 

Liefs,

Wendy

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.